ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene Voorwaarden Tompoetst.nl

Artikel 1. Algemeen

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen
    Tompoetst.nl enerzijds en een Opdrachtgever anderzijds waarop Tompoetst.nl deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

1.a. Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen de onderneming of deel van de onderneming welke zich bedrijfsmatig bezighoudt met dienstverlening op het gebied van de reiniging van motorvoertuigen; “Tompoetst.nl”, hierna te noemen: “TP”, en de persoon of organisatie die gebruik maakt van de diensten van Tompoetst.nl, hierna te noemen: “Opdrachtgever”.

  1. Deze verkoopvoorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met TP, voor de uitvoering waarvan door TP derden betrokken dienen te worden.
  2. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen, mits hier een schriftelijke overeenkomst is gedaan door beide partijen als uitzondering.
  3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene verkoopvoorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overigens in deze algemene verkoopvoorwaarden bepaalde volledig van toepassing. TP en de Opdrachtgever zullen als dan in overleg treden ten einde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
  4. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene verkoopvoorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
  5. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene verkoopvoorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene verkoopvoorwaarden.
  6. Indien TP niet steeds strikte naleving van deze verkoopvoorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat TP in enigerlei het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze verkoopvoorwaarden te verlangen.
  7. De navolgende verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op elke verrichting van diensten ten behoeve van Opdrachtgever. Afwijking van deze verkoopvoorwaarden geldt alleen indien door TP schriftelijk bevestigd.

Artikel 2. Offertes en aanbiedingen

  1. Alle offertes en aanbiedingen van TP zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
  2. TP kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  3. Over de prijzen staat op de website (www.tompoetst.nl) de onderstaande informatie vermeld:
    – Prijzen excl. BTW
    Overige kosten indien van toepassing:
    – Transport kosten en/of voorrijkosten.
    – Bijkomende administratiekosten en overige belastingen, die van toepassing zouden kunnen zijn.
  4. De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn zowel ex- als inclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod dan is TP daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij TP anders aangeeft.
  5. Een samengestelde prijsopgave verplicht TP niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
  6. De overeenkomst tussen TP en opdrachtgever komt tot stand op het moment van bevestiging daarvan door Verkoper en/of na het mondeling geven dan wel schriftelijk plaatsen van een opdracht door koper.

Artikel 3. Contractsduur

  1. De overeenkomst tussen TP en de Opdrachtgever wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
  2. Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde zaken
    een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding
    van een termijn dient de Opdrachtgever TP derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. TP dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
  3. TP zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van
    goed vakmanschap uitvoeren. Een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.
  4. TP heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
  5. TP is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.
  6. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan TP aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn, waaronder de juiste adresgegevens en persoonsinformatie, voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan TP worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan TP zijn verstrekt, heeft TP het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de als dan gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat de Opdrachtgever de gegevens aan TP ter beschikking heeft gesteld. TP is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat TP is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens.
  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.
    Indien de aard, omvang of inhoud van de overeenkomst, al dan niet op verzoek of aanwijzing van de Opdrachtgever, van de bevoegde instanties et cetera, wordt gewijzigd en de overeenkomst daardoor in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, dan kan dit consequenties hebben voor wat oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan ook het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. TP zal daarvan zoveel als mogelijk vooraf prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. De Opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering.
  2. Indien de overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, dan is TP gerechtigd om daaraan pas uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen TP bevoegde persoon en de Opdrachtgever akkoord is gegaan met de voor de uitvoering
    opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het als dan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering gegeven zal worden. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van TP op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de overeenkomst op te zeggen of te annuleren.
  3. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan TP een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren zaken.
  4. Indien de Opdrachtgever in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van wat waartoe hij jegens TP gehouden is, dan is de Opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade aan de zijde van TP daardoor direct of indirect ontstaan.
  5. Indien TP met de Opdrachtgever een vast honorarium of vaste prijs overeenkomt, dan is TP niettemin te allen tijde gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of deze prijs zonder dat de Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.
    – indien de prijsstijging anders dan als gevolg van een wijziging van de overeenkomst meer bedraagt dan 10% en plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, dan is uitsluitend de Opdrachtgever die een beroep toekomt op titel 5 afdeling 3 van Boek 6 BW gerechtigd de overeenkomst door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij:
    TP
    – alsdan alsnog bereid is om de overeenkomst op basis van het oorspronkelijk overeengekomen uit te voeren;
    – de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op TP rustende verplichting ingevolge de wet; – bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zal
    plaatsvinden.

 

Artikel 4. Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst

  1. TP is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden; -indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of tijdig nakomt. -indien na het sluiten van de overeenkomst TP ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen.

-indien de Opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft, onvoldoende is of door de vertraging aan de zijde van de Opdrachtgever niet langer van TP kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.

  1. Indien de Opdrachtgever minder dan 24 uur voor de dag van reiniging de boeking afzegt wordt
    een bedrag van €35, – vermeerderd met de geldende voorrijkosten ingehouden en/of in rekening gebracht door TP. Iedere ontbinding van de overeenkomst dient schriftelijk plaats te vinden en online middels de website van TP verstuurd te worden om geldig te zijn.
  2. Indien het voertuig van de Opdrachtgever tijdens de voor Opdrachtgever ingeboekte reinigingstijd niet voor TP klaar staat zoals aangegeven tijdens de boekingsprocedure of zich elders bevind als aangegeven, wordt een bedrag van €35, – vermeerderd met de geldende voorrijkosten ingehouden en/of in rekening gebracht.
  3. Indien het niet mogelijk is voor Opdrachtgever om TP toegang te verschaffen tot het voertuig tijdens de voor Opdrachtgever ingeboekte reinigingstijd wordt een bedrag van €35, – vermeerderd met de geldende voorrijkosten ingehouden en/of in rekening gebracht.
  4. Indien de contactpersoon (welke is aangegeven tijdens de boekingsprocedure) niet telefonisch bereikbaar is tijdens de voor Opdrachtgever ingeboekte reinigingstijd, of indien de contactpersoon TP niet kan helpen bij het voertuig te komen, het te lokaliseren, of TP de sleutels van het voertuig niet kan verschaffen tijdens de voor Opdrachtgever ingeboekte reinigingstijd wordt een bedrag van €35, – vermeerderd met de geldende voorrijkosten ingehouden en/of in rekening TP.
  5. Elke poging tot fraude of misbruik (foutief kenteken, voertuig zwaarder vervuild dan opgegeven)verleend TP het recht Opdrachtgever zonder vooraankondiging de meerprijs voor het gewenste reinigingsprogramma in rekening te brengen bovenop de vooraf overeengekomen prijs.
  6. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het leegruimen van het voertuig voorafgaand aan de interieur reiniging.
  7. TP erkent geen enkele aansprakelijkheid in geval van gestolen/verloren/gebroken voorwerpen in het voertuig van Opdrachtgever.
  8. Indien TP om enige reden niet kan voldoen aan de reinigingsovereenkomst op het afgesproken tijdstip neemt TP contact op met Opdrachtgever teneinde een nieuwe reinigingsdatum en tijdstip af te spreken zonder dat dit Opdrachtgever het recht geeft tot enige financiële compensatie.
  9. In het geval dat TP niet in staat is toegang te krijgen tot alle zijden van uw voertuig en dit wel vereist is voor het gewenste reinigingsprogramma, zal TP het voertuig verplaatsen.
  10. De prijzen van TP zijn berekend op de reiniging van een regelmatig onderhouden, regelmatig gereinigd voertuig, aangewend voor ‘stadsgebruik’. TP biedt tevens een extra programma ‘zwaar verontreinigde voertuigen’. In geval van misbruik ziet TP zich genoodzaakt Opdrachtgever een supplementair bedrag in rekening te brengen.

12.Beschadigde autolak, beschadigd leder en alle beschadigde, oude materialen kunnen door de reinigingsdienst van TP niet worden hersteld.

  1. In het geval dat schade en deuken aan het voertuig zichtbaar worden, (daterend van voor de reinigingsbeurt en verstopt onder vuil) na reiniging door TP kan TP hiervoor niet verantwoordelijk gehouden worden.
  2. In het geval dat het schoon te maken voertuig speciale uitrusting en/of onderdelen heeft die een specifieke behandeling nodig hebben of niet behandeld mogen worden, dient de Opdrachtgever dit vooraf, of wel uiterlijk voor de behandeling, aan TP door te geven.

15.Voorts is TP bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van TP kan worden gevergd.

  1. Indien TP tot opschorting of ontbinding overgaat, is TP op generlei wijze gehouden tot
    vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.
  2. In geval van liquidatie, van (aanvragen van) surseance van betaling of faillissement, van beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten laste van de Opdrachtgever, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de Opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het TP vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen dan wel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van TP op de Opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 5. Overmacht

  1. TP is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
  2. Onder onmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet- voorzien, waarop TP geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor TP niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van TP of van derden daaronder begrepen. TP heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat TP zijn verbintenis had moeten nakomen.

Artikel 6. Betaling en incassokosten

  1. Betaling geschiedt binnen 14 dagen na ontvangst factuur d.m.v. internet in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders overeengekomen op door TP aan te geven wijze.
  2. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De Opdrachtgever is alsdan de incassokosten en een rente verschuldigd van 3,75% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  3. TP heeft het recht de door Opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in de eerste
    plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. TP kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de Opdrachtgever een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. TP kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.
  1. De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan TP verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op. De Opdrachtgever die geen beroep toekomt op afdeling 6.5.3
    (de artikelen 231 tot en met 247 boek 6 BW) is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden op te schorten.
  2. Indien de Opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn
    verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de Opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel de berekeningsmethode volgens Rapport Voorwerk II. Indien TP echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Opdrachtgever worden verhaald.

De Opdrachtgever is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.

Artikel 7. Garanties, onderzoek en reclames, verjaringstermijn

  1. De door TP te leveren diensten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op
    het moment van levering redelijkerwijs gesteld kunnen worden en waarvoor zij bij normaal gebruik in Nederland zijn bestemd. De in dit artikel genoemde garantie is van toepassing op zaken die bestemd zijn voor het gebruik binnen Nederland. Bij gebruik buiten Nederland dient de Opdrachtgever zelf te verifiëren of het gebruik daarvan geschikt is voor het gebruik aldaar en voldoen aan de voorwaarden die daaraan gesteld worden. TP kan in dat geval andere garantie en andere verkoopvoorwaarden stellen ter zake van de te leveren zaken of uit te voeren werkzaamheden.
  2. Klachten en claims dienen online ingezonden te worden door de Opdrachtgever via de website van TP binnen 24 uur na de reinigingsbeurt.
  3. De Opdrachtgever komt evenmin aanspraak op garantie toe indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar TP geen invloed op kan uitoefenen, daaronder begrepen weersomstandigheden (zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend, extreme regenval, hagel of temperaturen) et cetera.
  4. De Opdrachtgever is gehouden het voertuig te onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat
    de schoonmaakbeurt is uitgevoerd. Daarbij behoort de Opdrachtgever te onderzoeken of kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en voldoet aan de eisen die partijen dienaangaande zijn overeengekomen. Eventuele zichtbare gebreken dienen binnen 24 uur na de reinigingsbeurt schriftelijk via de website van TP aan TP te worden gemeld. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat TP in staat is adequaat te reageren. De Opdrachtgever dient TP in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.
  5. Indien de Opdrachtgever tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De Opdrachtgever blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde zaken en hetgeen waartoe hij TP opdracht gegeven heeft.
  6. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, dan komt de Opdrachtgever geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
  7. Indien vaststaat dat een reinigingsbeurt gebrekkig is en dienaangaande tijdig is
    gereclameerd, dan zal TP de gebrekkige reinigingsbeurt binnen redelijke termijn na melding daarvan overdoen, dan wel zorgdragen voor een vergoeding daarvoor aan de Opdrachtgever.

In geval van een extra reinigingsbeurt is de Opdrachtgever gehouden om TP toegang tot het voertuig teverschaffen, tenzij TP anders aangeeft.

  1. Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten daardoor ontstaan,
    daaronder begrepen de onderzoekskosten, aan de zijde van TP daardoor gevallen, integraal voor rekening van de Opdrachtgever.
  2. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle
    vorderingen en verweren jegens TP en de door TP bij de uitvoering van een overeenkomst betrokken derden, één jaar.

Artikel 8. Aansprakelijkheid

  1. Indien TP aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
  2. TP is volledig verzekerd voor elke schade die uw voertuig zou kunnen worden toegebracht
    tijdens de reinigingsbeurt ten gevolge van de wasbeurt. Aan Opdrachtgever de verantwoordelijkheid om te bewijzen dat de geclaimde schade inderdaad door toedoen van TP werd veroorzaakt.
  3. TP kan niet aansprakelijk gehouden worden voor onomkeerbare schade aan het voertuig van Opdrachtgever als gevolg van een eerdere gebrekkige reiniging en onderhoud, indien TP zelf met uiterste inspanning (‘best practice’) niet voldoende resultaat kan behalen.
  4. TP is niet aansprakelijk voor enige schade toegebracht aan het voertuig van Opdrachtgever tijdens het besturen van het voertuig van Opdrachtgever.
  5. TP is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat TP is uitgegaan
    van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  6. De aansprakelijkheid van TP is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag van
    de geleverde diensten.
  7. TP is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. TP is niet aansprakelijk voor financiele schade of gemiste inkomsten die voortvloeien uit de directe schade. TP is niet aansprakelijk voor overige gevolgschade.
  8. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de
    oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze verkoopvoorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van TP aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan TP toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Opdrachtgever kan aantonen dat deze kosten hebben geleidt tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene verkoopvoorwaarden. TP is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  9. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van TP of zijn leidinggevende of ondergeschikten.

Artikel 9. Vrijwaring

De Opdrachtgever vrijwaart TP voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de reinigingsbeurtschade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan TP toerekenbaar is. Indien TP uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Opdrachtgever gehouden TP zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te
doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de Opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is TP, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van TP en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Opdrachtgever.

Artikel 10. Intellectuele eigendom

TP behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de
Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.

TP heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 11. Wet koop op afstand

  1. Opdrachtgever ontvangt binnen 24 uur via de mail een opdrachtbevestiging van TP met
    daarin de prijs inclusief alle belastingen, de kenmerken van de aangeschafte dienst, de datum van levering en de geldigheidsduur van de overeenkomst evenals de algemene verkoopvoorwaarden van TP.
  2. Opdrachtgever is gerechtigd binnen 7 dagen na ontvangst van de opdrachtbevestiging van de aangeschafte dienst van TP de overeenkomst te ontbinden zonder opgaaf van redenen.

Indien de Opdrachtgever echter conform artikel 4 lid 2 minder dan 24 uur voor de dag van reiniging
de overeenkomst wil ontbinden dan wordt een bedrag van €35, -euro ingehouden of in rekening gebracht door TP.

  1. Ontbinding van de overeenkomst door Opdrachtgever dient te geschieden via de website van TP. www.tompoetst.nl of per e-mail onder het adres schonk.tom@gmail.com
  2. Bij ontbinding van de overeenkomst door Opdrachtgever binnen de periode van 7 dagen na ontvangst van de opdrachtbevestiging zal TP, indien de factuur reeds voldaan is, het volledig betaalde bedrag retourneren aan Opdrachtgever.
  3. Vragen met betrekking tot de overeenkomst en de ontbinding hiervan kan Opdrachtgever
    stellen via email schonk.tom@gmail.com of via telefoon nummer (+31) 6 30 13 98 27

Hoofdkantoor: Tompoetst.nl Dorpsstraat 46a 5061HL Oisterwijk

 

Artikel 12. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij TP partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.
  2. De rechter in de vestigingsplaats van TP is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft TP het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
  3. Partijen zullen een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een
    geschil in onderling overleg te beslechten.

Artikel 13. Vindplaats en wijziging verkoopvoorwaarden

  1. Deze verkoopvoorwaarden zijn integraal opgenomen op de website van TP. www.tompoetst.nl
  2. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van
    het plaatsen van de opdracht bij TP.
  3. De Nederlandse tekst van de algemene verkoopvoorwaarden is steeds bepalend voor de uitleg daarvan.